از مشتری به ریفرال ؛ چگونگی مراجعه به مشتری

  • رویا مقدم
  • یکشنبه, بهمن 98
  • خانه
  • بلاگ
  • از مشتری به ریفرال ؛ چگونگی مراجعه به مشتری
from-customer-to-referral-how-to-refer-to-customer
کسب و کار, رشد کسب‌وکار, مشتری, ریفرال مارکتینگ, ریفایر,

چه زمانی باید برای ریفرال به مشتری مراجعه کرد ؟


مسلما زمان مناسب و نامناسبی برای درخواست ریفرال از مشتریان برای کمک به بازاریابی محصول یا سرویس شما وجود دارد ؛ درخواست در زمان اشتباه جدا از نداشتن تاثیر لازم ممکن است درمواردی آسیب رسان نیز باشد .

اگر کسب‌وکار شما جایی است که مشتری می‌تواند به سرعت در آن سود حاصل از خرید را ببیند ؛ بلافاصله پس از خرید باید درخواست ریفر کنید ، یعنی دقیقا زمانی که هنوز مشتری در‌مورد محصول هیجان‌زده است . از سوی دیگر اگر شما یک محصول یا سرویس را بفروشید که مزیت آن دربلندمدت آشکار‌می شود ؛ آنگاه مشتری در موقعیتی نیست که برای شما ریفرال انجام دهد که منطقی است . همچنین ممکن است زمان زیادی طول بکشد ت مزایای محصول یا خدمات شما روشن شود.

وقتی ارزشی که مشتری انتظار دارد در اختیار او قرار می‌دهید و تایید می‌کنید که مشتری‌ها ارزش را به درستی تشخیص می‌دهند ؛ آنها شما را به عنوان منبعی معتبر و با ارزش می‌بینند . برای آن دسته از مشتریان معرفی شما به دیگران قدم بعدی منطقی و راحتی در این رابطه است.

به دلیل پیشرفت‌های صورت گرفته در تکنولوژی راه‌های بهتر و موثرتری به‌منظور درخواست انجام ریفر (توصیه شما به دیگران) توسط مشتری نسبت به دیدار حضوری و یا مکالمه تلفنی وجود دارد . اگر ایمیل مشتری‌ها را داشته باشید می‌توانید از طریق پست الکترونیکی پیگیری کرده تا مطمئن شوید که راضی‌اند و در این فرآیند از آنها سوال کنید که آیا تمایل دارند کسب‌وکار شما را به دیگران توصیه کنند یا خیر. زمانی که مشتری ها به کسب‌و‌کار شما مراجعه می‌کنند ؛ در پایان از آنها بخواهید با مراجعه به لینک موجود در وبسایت شما ریفرال انجام دهند . اگر مشتری‌ها از کسب‌وکار شما راضی باشند ، درصد خوبی از آنها ریفرال را انجام خواهند داد .

پیش از ثبت بازخورد منفی ، مشکل مشتریان را حل و فصل کنید .

کریگتون توصیه می‌کند چه مشتری‌ها تجربه خوبی داشته باشند و چه نداشته باشند از آنها بخواهید تا نظراتشان را ثبت کنند . براساس بررسی‌ها افراد درهنگام عصبانیت تمایل بالاتری برای ثبت نظرات و بازخوردهای خود دارند ؛ پس فرصت را غنیمت سپرده و پیش از ثبت نظرات بد از مشتریان ناراضی خود دلجویی کنید . " ما دریافته ایم که در 90% موارد اگر با مشتری‌های ناراضی تعامل داشته باشید و سعی کنید مشکل آنها را حل کنید ؛ می‌توانید نظرشان را تغییر دهید . " بنابراین این مسئله که مشتری‌ها از تعامل با شما در تمام مراحل ( قبل ، حین و پس از خرید ) چه احساسی دارند بسیار مهم است .

پایان بخش دوم

کاری از تیم ریفایر