از مشتری به ریفرال ؛ حرکتی مستمر ...

  • رویا مقدم
  • پنجشنبه, دی 98
  • خانه
  • بلاگ
  • از مشتری به ریفرال ؛ حرکتی مستمر ...
from-customer-to-referral-continuous-movement
کسب و کار, رشد کسب‌وکار, مشتری, ریفرال مارکتینگ, ریفایر,

توصیه‌ی صورت گرفته توسط مشتری‌ها به سایرین از جمله مهمترین و پرقدرت ترین ابزارهای بازاریابی است. در‌واقع بهترین منبع کسب و کارها به خصوص کسب‌وکارهای نوپا ، ریفر یک مشتری راضی به دیگران است.

طبق آمار تحقیقی" فارستر" ، %71 خریدار‌های آنلاین پیش از خرید نظرات دیگران را مطالعه می کنند. سایر مطالعات همچنین نشان داده اند که خریداران معتقدند ریفرال‌ها بی‌نهایت در انتخاب محصول و ارائه کننده‌ی آن مهم هستند.

ریفرال‌ها ظرفیت بسیار بالایی در جذب مشتری به کسب و کارها می‌دهند و دانستن آنکه چطور سخنان دلخواه کسب‌وکار از زبان جذب‌کننده‌ها به گوش دیگران برسد اهمیت بالایی دارد.

توانایی ساخت یک کسب و کار با بازدهی بالا از طریق مشتریان و همچنین وجود چشم انداز قابل توجه با استفاده از متخصصان فروش (که همان مشتری های راضی هستند) در ریفرال‌ها موجود است .

در درخواست برای ریفرال و ارجاع دیگران هنری نهفته است.

مشتری‌ ها را خوشحال کنید تا ریفرال انجام دهند

اولین قانون ایجاد ارجاعات توسط مشتری‌ها بسیار ساده است ؛ مشتری خود را خوشحال کنید. ابتدایی ترین کاری که باید صورت گیرد ، " فراهم کردن کردن یک محصول یا خدمات عالی است. "

توجه کسب و کارها باید بر روی بهبود رابطه‌ی خود با مشتری‌ها معطوف شود. " شما نباید تلاش کنید تا مشتری‌هایی که خوشحال نیستند ریفرال انجام دهند. اول از همه به آنها چیزی بدهید که عاشقش هستند. "

تشویق به انجام ریفرال با اولین مخاطب شما آغاز شده و با فروش و خدمات شما ادامه می یابد. براساس گفته های "جف سال" هر کسب و کاری باید از خود سوال‌های زیر را بپرسد :

  • آیا مشتری‌های شما از تعامل دوطرفه با شما خوشحال هستند؟
  • آیا آنها حس شنیده شدن از جانب شما را دارند و حس می کنند شما متوجه مشکلات آنها هستید؟
  • آیا باور دارید که به مشتری‌ها راهنمایی درست ارائه می دهید؟
  • آیا محصول یا خدمات شما مطابق خواسته‌ی مشتری‌ها هست؟

پاسخ به این سوالات موجب هدایت کسب‌وکار شما به مسیر درست آن می شود.

اهمیت توصیه‌ی فرد‌به‌فرد را جدی بگیرید و همزمان بر روی راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر کردن تجربه‌ی خرید مشتری‌ها از خودتان کار کنید ؛ این تجربه شامل زمان‌های پیش ، هنگام و پس از خرید می‌شود.

مطمئن شوید که به درستی از انتظارات و نیازهای مشتری آگاهی دارید و آنها را بعد از خرید رها نکنید تا اطمینان پیدا کنید مشتری‌ها نتیجه‌ای که انتظارش را داشتند دریافت کرده‌اند.

"سال" همچنین می گوید : مشتری های راضی قطعا کسب و کار شما را گسترش خواهند داد.

پایان قسمت اول

کاری از تیم ریفایر

منبع : مجله کسب‌وکار هاروارد